JAK NA PLASTY?  Po kliknutí na obrázek se zvětší pro lepší čtení. Vhodné na jídlo jsou 2,4 a 5.

 

KDE SEHNAT SMALTOVANOU FORMU NA CHLEBA?

Už přes 4 roky peču v modré formě na chleba. Pro všechny, kdo ji chtějí mít také je e-shop ZDE. Stojí 699 Kč, ale investice se Vám bohatě vyplatí a vrátí. Oetker mi za osvětu nic nedá, jeho forma mi to vynahrazuje skoro každý druhý den :o)

Nebo stačí jakákoliv smaltovaná miska, kastrolek.

 

BROUŠENÍ NOŽŮ

Milan Fogaš, Hornoměstská 65, 795 01 Rýmařov, tel. 704 546 128

 

KOMBINOVÁNÍ POTRAVIN
Správná kombinace:    neutrální + bílkoviny, neutrální + sacharidy

Omáčky + bílkovinné pokrmy  jsou vhodné s olejem, smetanou, bylinkami a citronovou šťávou

Omáčky + sacharidy ze zakysaných mléčných výrobků – kefír, jogurt, zakysaná smetana

Obilné karbenátky obalovat v celozrnných strouhankách, ořechách nebo v sezamu. Neobalují se před tím ve vejcích.

Neutrální jsou:

– všechny tuky – oleje, neztužené margariny, máslo, všechny zakysané mléčné výrobky, např. tvaroh, jogurt, kefír, zakysané smetanové mléko, kyselá a sladká smetana, podmáslí

– všechny druhy sýru s nejméně 60% tuku v sušině, např. plnotučnýsmetanový čerstvý tvaroh, smetanová gouda, máslové sýry, camembert

– všechny druhy bílých sýrů, např. ovčí, kozí, mozzarella, hrudkovitý čerstvý tvaroh

– všechny syrové uzeniny, např. syrová šunka, salámy, jelita, debrecínky, syrové maso, např. tatarské

– syrové marinované nebo uzené ryby, např. uzenáč, makrela, pstruh, uzený losos, matjes, sleď

– všechny druhy zelenin (kromě brambor, topinamburů, kapusty a černého kořene), saláty a houby

– všechny výhonky a klíčky, všechny sušené i čerstvé bylinky a koření

– všechny ořechy a semena (kromě arašídů a kaštanů) např. lískové, vlašské, kokosové, mandle, sezam…

– borůvky a nesířené rozinky, olivy,  žloutek,  lihoviny

– všechny želírovací prostředky, např. želatina, agar-agar

Bílkoviny:

– všechny druhy masa ve vařeném stavu, všechny vařená drůbež, všechny neuzené druhy ryb, mlžů, korýšů ve vařeném stavu (platýz, treska, losos, pstruh, tuňák, makrela, raci, humři)

– všechny produkty ze sóje, např. tofu, sójové pomazánky

– vejce a mléko, všechny sýry s nejvíce 50% tuku v sušině, např. parmazán, ementál, eidam, gouda

– vařená rajčata, nápoje, např. ovocné čaje, jablečná vína, trpká vína a sekt

– všechno drobné ovoce, kromě borůvek, všechno jádrové ovoce (kromě křehkých jablek) a peckoviny

– všechny citrusové plody, všechny exotické druhy ovoce (kromě banánů). Je vhodné s mlékem, zakysanými mléčnými produkty k snídani, nebo mezi jídlem

Sacharidy
– všechny druhy obilovin, pohanka, všechny výrobky z celozrnných obilovin, např. celozrnný chléb, koláče, těstoviny, krupice

– následující ovoce a zelenina: brambory, topinambury, kapusta, černý kořen, banány, nesířené sušené ovoce, rozinky korintky, čerstvé datle a fíky, křehká sladká jablka

– následující sladké potraviny: ovocný cukr, med, javorový sirup, hrušková a jablečná šťáva

– různé, jako např. škrob, kypřící prášek do pečiva s vinným kamenem pudinkový prášek, karob, pivo