Na facebooku

Pokud vlastníte moje kuchařky nebo kalendář – zvu Vás do uzavřené skupiny na facebooku – Kváskové kuchařky. Přidávám tam obměny receptů, vylepšení a inspirace ke kváskovému tvoření.

 

JAK NA PLASTY?  Po kliknutí na obrázek se zvětší pro lepší čtení. Vhodné na jídlo jsou 2,4 a 5.

 

KDE SEHNAT SMALTOVANOU FORMU NA CHLEBA?

Už přes 4 roky peču v modré formě na chleba. Pro všechny, kdo ji chtějí mít také je e-shop ZDE. Stojí trochu více, ale investice se Vám bohatě vyplatí a vrátí. Oetker mi za osvětu nic nedá, jeho forma mi to vynahrazuje skoro každý druhý den :o)

Nebo v Prostějově na Svatoplukově ulici v Kuchyňských potřebách měli v létě 2018 toto za ceny kolem tisíce za kus.

Nebo stačí jakákoliv smaltovaná miska, kastrolek.

 

BROUŠENÍ NOŽŮ

Milan Fogaš, Hornoměstská 65, 795 01 Rýmařov, tel. 704 546 128

 

KOMBINOVÁNÍ POTRAVIN
Správná kombinace:    neutrální + bílkoviny, neutrální + sacharidy

Omáčky + bílkovinné pokrmy  jsou vhodné s olejem, smetanou, bylinkami a citronovou šťávou

Omáčky + sacharidy ze zakysaných mléčných výrobků – kefír, jogurt, zakysaná smetana

Obilné karbenátky obalovat v celozrnných strouhankách, ořechách nebo v sezamu. Neobalují se před tím ve vejcích.

Neutrální jsou:

– všechny tuky – oleje, neztužené margariny, máslo, všechny zakysané mléčné výrobky, např. tvaroh, jogurt, kefír, zakysané smetanové mléko, kyselá a sladká smetana, podmáslí

– všechny druhy sýru s nejméně 60% tuku v sušině, např. plnotučnýsmetanový čerstvý tvaroh, smetanová gouda, máslové sýry, camembert

– všechny druhy bílých sýrů, např. ovčí, kozí, mozzarella, hrudkovitý čerstvý tvaroh

– všechny syrové uzeniny, např. syrová šunka, salámy, jelita, debrecínky, syrové maso, např. tatarské

– syrové marinované nebo uzené ryby, např. uzenáč, makrela, pstruh, uzený losos, matjes, sleď

– všechny druhy zelenin (kromě brambor, topinamburů, kapusty a černého kořene), saláty a houby

– všechny výhonky a klíčky, všechny sušené i čerstvé bylinky a koření

– všechny ořechy a semena (kromě arašídů a kaštanů) např. lískové, vlašské, kokosové, mandle, sezam…

– borůvky a nesířené rozinky, olivy,  žloutek,  lihoviny

– všechny želírovací prostředky, např. želatina, agar-agar

Bílkoviny:

– všechny druhy masa ve vařeném stavu, všechny vařená drůbež, všechny neuzené druhy ryb, mlžů, korýšů ve vařeném stavu (platýz, treska, losos, pstruh, tuňák, makrela, raci, humři)

– všechny produkty ze sóje, např. tofu, sójové pomazánky

– vejce a mléko, všechny sýry s nejvíce 50% tuku v sušině, např. parmazán, ementál, eidam, gouda

– vařená rajčata, nápoje, např. ovocné čaje, jablečná vína, trpká vína a sekt

– všechno drobné ovoce, kromě borůvek, všechno jádrové ovoce (kromě křehkých jablek) a peckoviny

– všechny citrusové plody, všechny exotické druhy ovoce (kromě banánů). Je vhodné s mlékem, zakysanými mléčnými produkty k snídani, nebo mezi jídlem

Sacharidy
– všechny druhy obilovin, pohanka, všechny výrobky z celozrnných obilovin, např. celozrnný chléb, koláče, těstoviny, krupice

– následující ovoce a zelenina: brambory, topinambury, kapusta, černý kořen, banány, nesířené sušené ovoce, rozinky korintky, čerstvé datle a fíky, křehká sladká jablka

– následující sladké potraviny: ovocný cukr, med, javorový sirup, hrušková a jablečná šťáva

– různé, jako např. škrob, kypřící prášek do pečiva s vinným kamenem pudinkový prášek, karob, pivo